СУЧАСНІ ПІДХОДИ ВИКЛАДАННЯ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2519-4151-2025-1-8

Ключові слова:

медична освіта, викладання мікробіології, професійне зростання в ортопедії та травматології, особливості проведення онлайн-занять

Анотація

Актуальність. Медичні університети все більше використовують сучасні технології для поліпшення навчання. Це включає використання віртуальної реальності, симуляційних навчальних програм, медичних баз даних та інших інтерактивних інструментів для навчання та оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти. Сучасною реалією в навчанні здобувачів в Одеському Національному Медичному Університеті є гостра необхідність створення оптимальних умов для проведення практичних та клінічних занять. У наданому матеріалі показані не тільки актуальні проблеми курсу мікробіології, травматології та ортопедії, а й специфіка навчання в екстремальних умовах.Мета. Проаналізувати та верифікувати ефективні засоби навчання професіоналів у медичній галузі, прийняти до уваги сучасні напрями та інновації, зміни в системі охорони здоров’я. Матеріали і методи. Проведено аналіз основних видів діяльності формування майбутніх фахівців, ефективні варіанти підготовки з огляду на сучасні тенденції та нововведення, зміни в системі охорони здоров’я та потреб пацієнтів. Результати. Сучасні умови викладання в медичних закладах вищої освіти спрямовані на підготовку висококваліфікованих та етичних медичних фахівців, які здатні впроваджувати новітні підходи та технології в медичну практику. Оволодіння спеціальністю, набуття практичних навичок виявило масу відмінностей між очним і дистанційним навчанням.Висновки. Отримані знання і набуті навички – це основа професійного зростання лікаря, починаючи з моменту вступу до медичного університету і до закінчення кар’єри. Цей професійний досвід активно впливає і на розвиток спеціальності, тим паче це все здійснюється в непростих екстремальних умовах воєнного стану.

Посилання

Деякі зміни у післядипломній освіті лікарів бактеріологів та імунологів / В.В. Мінухін та ін. Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти: виклики сьогодення та перспективи їх вирішення : матеріали XVIIІ Всеукр. наук.-практ. конф. в онлайн-режимі за допомогою системи microsoft teams. Тернопіль : ТНМУ, 2021. С. 343–344.

Дистанційне навчання в умовах карантину очима студентів-медиків / Г.А. Єрошенко та ін. Вісник проблем біології і медицини. 2021. № 1 (159). С. 163–168. DOI: 10.29254/2077-4214-2021-1-159-163-168.

Дистанційне навчання у професійній підготовці майбутніх лікарів: pro et contra / О.І. Герасименко та ін. Травма. 2021. Том 22. № 5. С. 38–40. DOI: 10.22141/1608-1706.5.22.2021.244466.

Філюк І.О., Кальбус О.І., Шастун Н.П. Методичні аспекти викладання циклу «Неврологія» іноземним студентам у Дніпропетровському державному медичному університеті. Український журнал медицини, біології та спорту. 2022. Том 7. № 1 (35). С. 288–290. DOI: 10.26693/jmbs07.01.288.

Majed W., Abdalla M.E., Khalafalla H., Taha M.H. (2020). The assessment clock: A model to prioritize the principles of the utility of assessment formula in emergency situations, such as the COVID-19 pandemic. MedEdPublish. 2020. № 1 (9). С. 1–6. DOI: 10.15694/mep.2020.000086.1.

Zimmerman J. Coronavirus and the great online-learning experiment / J. Zimmerman. Chronicle of Higher Education. 2020. № 10. URL: https://www.chronicle.com/article/Coronavirus&the-Great/248216

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Номер

Розділ

Проблеми медичної освіти