МАРКЕТИНГОВИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ЦІНОУТВОРЕННЯ В КОНТЕКСТІ ТРАНСФОРМАЦІЇ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2519-4151-2025-1-11Ключові слова:
медицина, охорона здоров’я, цінова політика, ціноутворення, маркетингАнотація
Актуальність дослідження зумовлена сучасними викликами у сфері охорони здоров’я, пов’язаними зі зростанням витрат на медичне обслуговування, зміною попиту на медичні послуги та підвищенням конкурентного тиску під впливом глобалізації, розвитку цифрових технологій та впровадження штучного інтелекту. Метою статті є визначення основних інструментів маркетингового ціноутворення в медичній сфері та особливостей їх застосування в сучасних умовах трансформації медичної галузі. Методологічні прийоми, що були використані в ході дослідження: метод аналізу та синтезу – для характеристики теоретичних аспектів ціноутворення, порівняльний аналіз – для оцінювання підходів до ціноутворення в різних медичних закладах, статистичний та аналітичний методи – для збору та аналізу статистичних даних щодо вартості медичних послуг, метод узагальнення – для формування висновків і результатів дослідження. Результати дослідження. Розглянуто процес формування цінової політики в медичній сфері в контексті трансформації світових потреб у сфері охорони здоров’я та зростання інвестицій у наукові дослідження й розробки, цифровізації медицини та втручання штучного інтелекту в процеси лікування. Розкрита сутність процесу ціноутворення через реалізацію його послідовних етапів. Розглянуто основні маркетингові інструменти та особливості їх застосування в медичній сфері. Визначено оптимальні підходи до формування цін у галузі охорони здоров’я, здатні підвищити ефективність роботи медичних закладів та забезпечити доступність послуг для пацієнтів.
Посилання
Управління якістю медичних послуг в Україні в контексті міжнародного досвіду / В. Валах та ін. Економічний аналіз. Тернопіль, 2024. Том № 34. № 2 (2024). С. 94–105. URL: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/6030
Власюк О.В., Денисюк О.Г. Особливості встановлення цін на медичні послуги підприємств галузі охорони здоров’я. Державний університет «Житомирська політехніка». 2021. URL: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/01/15-1.pdf
Демченко Т.А., Слатвінський М.А. Моніторинг цінової політики підприємств охорони здоров’я. Modern Engineering and Innovative Technologies. 2023. № 2(29-02). С. 81–87. URL: https://www.moderntechno.de/index.php/meit/article/view/meit29-02-048/6227
Дем’янчук М., Рудінська О., Князькова В. Мотивація персоналу страховиків у сфері медичного страхування в умовах турбулентності. Економічний аналіз. Тернопіль, 2023. Том № 33. № 4 (2023). С. 129–142. URL: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/5879/6565657314
Згурська О.М., Дима О.О., Діченко А.Л., Цифрове маркетингове забезпечення на ринку медичних послуг. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № 9. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-9-04-10
Сучасні тенденції маркетингового ціноутворення та їх вплив на попит / В. Лагодієнко та ін. Вісник Хмельницького національного університету. 2024. № 5. С. 584–590. URL: https://heraldes.khmnu.edu.ua/index.php/heraldes/article/view/1047/1065
Лікарні. Сервіс пацієнтів. URL: https://likarni.com/ua/clinics/odessa/
Оксфорд Медікал. URL: https://odessa.oxford-med.com.ua/ua/akcii/vnimanie-inekcii-krasoti-so-skidkoi/
Стройко Т.В., Константинов В.А., Бондарь М.М. Теоре- тико-методологічні основи формування стартап-підприємництва. Держава та регіони. 2024. № 2 (132). С. 104–109. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2024/2_2024/20.pdf
 
							



