ЗАПОБІГАННЯ КОНФЛІКТАМ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ НА ЗАНЯТТЯХ У МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2226-2008-2023-4-19

Ключові слова:

біологія поведінки людини, конфліктологія, медичний університет

Анотація

Ця стаття присвячена проблематиці конфліктології. Автори розглядають деякі причини конфліктів, що виникають у практичному університетському викладанні. Автори наголошують на необхідності використання сучасних освітніх технологій у вищій школі з метою забезпечення максимальної участі студентів у практичних заняттях та створення умов для їхньої професійної підготовки та набуття певних професійних компетенцій. Доведено необхідність використання методів і прийомів, що передбачають живе спілкування (типу «викладач-здобувач» і «здобувач-здобувач»). Підтверджено ефективність адаптації здобувача вищої освіти (ЗВО) до навчання у медичному вищому навчальному закладі (ВНЗ), яка використовується для підвищення мотивації в освітньому процесі з навчальних дисциплін і сприяє стабілізації та усуненню різноманітних конфліктних ситуацій у вищій школі. Визначено методи вирішення конфліктних ситуацій, що виникають в освітньому процесі у ВНЗ, та регуляції продуктивної співпраці здобувачів з метою конструктивного вирішення конфліктів.

Посилання

Петрінко В.С. Конфліктологія: курс лекцій, енциклопедія, програма, таблиці : навчальний посібник. Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2020. 360 с.

Яхно Т. П., Куревіна І. О. Конфліктологія та теорія переговорів : навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 168 с.

Нагаєв В.М. Конфліктологія: курс лекцій (модульний варіант) : навчальний посібник. Київ : ЦУЛ, 2004. 198 с.

Olweus D. School bullying: development and some important challenges. Annu Rev Clin Psychol. 2013. V. 9. P. 751-780.

Балл Г. О. Успішність обдарованої людини у контексті її взаємодії із соціокультурним середовищем. Психологія особистості. 2016. Т. 1. № 7. С. 5–15. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Po_2016_1_3

Hughes J, Morrison L, Dobos L. Re-Making Teacher Professional Development. Stud Health Technol Inform. 2018. V. 256. P. 602-608.

Технології навчання дорослих в умовах формальної і неформальної освіти : практичний посібник / М.П. Вовк, Н.О. Філіпчук, Ю.В. Грищенко, С.О. Соломаха, Л.Ю. Султанова. Київ, 2019. 348 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-28

Номер

Розділ

МЕДИЧНА ОСВІТА